Pershing 6x – piękny i innowacyjny jacht

Pershing 6x – piękny i innowacyjny jacht

Pershing 6X imponuje i ekscytuje bezczelnym pięknem oraz niezrównaną estetyką i technologiczną innowacją, cechami, którymi model ten afiszuje się z wytrwałością wybrańców. Nowy Pershing 6X wyraża najśmielszą i najbardziej nieustraszoną stronę charakteru marki, poprzez serię nowych cech, które odzwierciedlają niezrównane wysokie standardy modeli z serii Generation X, dzięki którym stocznia z Modolfa zdefiniowała nowy paradygmat ekscytującego cruisingu.

Ten model ma wszystkie predyspozycje, aby popłynąć prosto w przyszłość: zgrabny, opływowy design o wysoce aerodynamicznym profilu; niewiarygodna prędkość maksymalna 48 węzłów; innowacje technologiczne, które zapewniają maksymalny komfort na pokładzie; system integrujący sterowanie napędem z systemami manewrowania, nawigacji i monitoringu, aby zapewnić maksymalną łatwość obsługi.

18,94 metrów (około 62 stóp) długości i 4,80 metrów (około 16 stóp) szerokości, Pershing 6X jest wynikiem współpracy pomiędzy Komitetem Strategii Produktu Grupy Ferretti kierowanym przez Pana Piero Ferrari, firmą projektową kierowaną przez Fulvio De Simoni oraz Działem Inżynierii Grupy.

Pershing 6X dołącza do Generacji X jako protagonista, wprowadzając kilka ważnych nowych cech. Naturalne światło, na przykład, jest cechą charakterystyczną w każdym ustawieniu, gwarantowaną przez rozległe przeszklone powierzchnie w kadłubie i w pełni otwierane prostokątne bulaje. Detale z włókna węglowego dodają wartości temu oszałamiającemu jachtowi, nadając mu agresywny wygląd, a jednocześnie przyczyniając się do procesu lekkości rozpoczętego w poprzednich modelach z gamy i obejmującego meble i wyposażenie.

WIDOK ZEWNĘTRZNY

Dzięki stylistyce zewnętrznej, która ma ten sam rodzinny charakter co inne modele Generacji X, nowy jacht przyciąga wzrok dużymi przestrzeniami zewnętrznymi, w których jest mnóstwo miejsca na spotkania towarzyskie. Główne nowości obejmują cechy stylistyczne, które wyraźnie odzwierciedlają podejście Pershinga do projektowania w ostatnich latach, jeszcze bardziej udoskonalając cele funkcjonalne i komfortowe, bez wpływu na wyjątkowe osiągi.
Garaż na rufie może pomieścić tender Williams Turbojet 325, a hydraulicznie sterowana platforma kąpielowa ułatwia operacje wodowania i wyciągania. W drodze powrotnej do kokpitu przez wrota ze stali nierdzewnej, charakterystyczne dla jachtów z tej gamy, znajduje się obszerna podkładka do opalania z ergonomicznym oparciem, obramowana spojlerem na rufie. Siedzisko po stronie dziobowej uzupełnia ten przestronny taras słoneczny, który zapewnia również łatwy dostęp do garażu. Oparcie przedniego fotela można dodatkowo powiększyć poprzez jego złożenie. Naprzeciwko znajduje się jadalnia, w której dominuje sofa w kształcie litery L, mieszcząca do ośmiu osób oraz przesuwany i wysuwany niski stół z miękkiego w dotyku włókna węglowego, z blatem dostępnym również w miękkim w dotyku drewnie tekowym. W kokpicie, osłoniętym przez końcową część nadbudówki, znajduje się bar na prawej burcie z wbudowanym zlewem oraz, na życzenie, grillem i kostkarką do lodu lub lodówką.

W tym miejscu znajduje się również wejście do kwatery załogi z kabiną i łazienką dla jednego członka załogi. Pozostałe obszary zewnętrzne są wyjątkowe pod względem estetyki i funkcjonalności. Boczne przejścia umożliwiają dostęp do części dziobowej, w której znajduje się obszerna leżanka, a następnie oddzielny szezlong, który wychodzi na wodę i ma odchylane, regulowane oparcie, co zapewnia niezapomniane wrażenia na “brzegu wody”. Poduszki na rufie i przedpokładzie obite są tkaninami firmy Sailmaker z linii Mambo. Wszystkie miejsca na zewnątrz mogą być osłonięte od słońca markizami.

Pershing 6x piękny jacht

INTERIORY

Do głównego salonu wchodzi się z kokpitu przez przesuwane drzwi, które stanowią część dużej i w pełni chowanej przeszklonej powierzchni, słynnej już cechy modeli Pershinga, która zapewnia ciągłość pomiędzy obszarami zewnętrznymi i wewnętrznymi, tworząc rozległą otwartą przestrzeń, z której mogą korzystać goście. Całe otoczenie jest zalane naturalnym światłem przez rozległe okna boczne i duży szyberdach, który można otworzyć nad stanowiskiem sternika na prawej burcie, gdzie znajdują się dwa oddzielne fotele dla pilotów obite skórą Potrona Frau “Interior in Motion”.

Stanowisko sterowe ma ten sam rodzinny charakter co inne modele Generacji X, z nowym kołem sterowym wykonanym w całości z włókna węglowego, wyposażonym w skórzane wykończenia i o zupełnie nowym wyglądzie. Po lewej stronie, sofa w kształcie litery C uzupełnia wyposażenie głównego salonu, umieszczona wokół rozkładanego stołu dla sześciu gości. Możliwość podnoszenia i opuszczania stołu przekształca jadalnię w miejsce do spożywania posiłków lub przerw na kawę. Naprzeciwko znajduje się szafka na telewizor i schowki.

Zaprojektowane jako alternacja gładkich i pofałdowanych powierzchni, materiały użyte do wykończenia wnętrz nowego 6X są w doskonałym stylu Pershinga, z szerokim zastosowaniem gładkiego i lakierowanego drewna w meblach, parkietów i skór Grupy Mastrotto, które są również użyte w poduszkach sofy, aby stworzyć grę kontrastów między kolorami i materiałami.

KADŁUB I OKOLICE

Po lewej stronie kadłuba znajduje się kambuz, strategicznie umieszczony, aby korzystać z różnych źródeł naturalnego światła, w tym okna sufitowego i dużego bulaju, który można otworzyć. Po prawej stronie znajduje się kabina gościnna z łazienką, która pełni również funkcję dziennej toalety i do której można wejść zarówno z wnętrza kabiny, jak i z lobby na antresoli. Kilka stopni na rufie prowadzi w dół do części właścicielskiej, apartamentu o pełnym świetle, oświetlonego naturalnym światłem przez pionowo zorientowany prostokątny bulaj, oferujący wspaniały panoramiczny widok na powierzchnię wody. Wzdłuż prawej burty znajduje się łazienka, podzielona na trzy strefy, które rozciągają się na całą szerokość kabiny, od której jest ona oddzielona dwoma matowymi białymi drzwiami przesuwnymi. Również w tej części kabiny zwraca się szczególną uwagę na detale, jak na przykład spektakularne wezgłowie łóżka, na którym znajdują się na przemian panele tapety Zimmer + Rhode Tide i wstawki z blachy. Skórzane poduszki Mastrotto Group dopełniają to arcydzieło wystroju wnętrza, wzbogacone poziomymi pasami światła LED na suficie.

NAPĘD I TECHNOLOGIA

Pershing 6X potwierdza znakomite standardy osiągów wyznaczone przez całą gamę X: wyposażony w parę silników MAN V12 o mocy 1.550 mhp, osiąga prędkość maksymalną prawie 48 węzłów, a prędkość przelotową około 42 węzłów, Stanowisko sterowe na pierwszej jednostce składa się z dwóch 19-calowych monitorów w tej samej ultra płaskiej desce rozdzielczej, z panelami kontrolnymi z włókna węglowego i dwoma tunelami akcesoriów wyposażonymi w przepustnice i joysticki po obu stronach fotela pilota. Standardowa wersja posiada 12-calowy i 7-calowy monitor.

Pershing 6X posiada unikalny zaawansowany interfejs, który integruje zarządzanie napędem z systemami manewrowania, nawigacji i monitorowania pokładowego. Technologia ta jest wynikiem połączonego doświadczenia firm Top System, Onyx i Xenta, które obok systemów nawigacji i monitoringu Simrad Command opracowały system zarządzania napędem Easy Set oraz hydroelektryczny system sterowania Steer-by-wire. Nowa wersja systemu EasySet jest wynikiem doświadczeń zdobytych na najnowszych modelach Pershinga. Optymalizuje on trym i wydajność podczas rejsu oraz upraszcza korzystanie z pędników powierzchniowych, które można w każdej chwili pominąć, aby przejąć ręczną kontrolę.

Dostępny jest również innowacyjny joystick sprzężony z napędem powierzchniowym i oferujący różne zaawansowane tryby pracy, w tym “easy handling” dla przełomowej manewrowości w portach i na wodach zamkniętych. Dodatkowo, system DPS (Dynamic Positioning System) utrzymuje łódź w tej samej pozycji nawet przy silnym wietrze lub prądzie. Jest to idealne rozwiązanie podczas przygotowań do cumowania lub tankowania, albo oczekiwania na otwarcie mostu. Na życzenie można zainstalować żyroskopowy system stabilizacji, aby zwiększyć komfort na kotwicy.

Gdzie jechać na wakacje w Polsce? Urokliwe zakątki
Jakie są różnice pomiędzy hotelem, a hostelem?
Podróże za grosze: Jak tanio podróżować nie nadszarpując portfela

Dodaj komentarz